små sköj!

Dom här i karlskoga har sin egna dialekt, egna små ord & annat. Haha det var så roligt när min faster sa görmycket. Jag fatta ingenting, alltså hon menade inte gör mycket så som det betyder. Utan här säger man görmycket istället för jätte ungefär :p haha. Fast man säger oftast bara gör. Ett exempel :

1Gör vackert väder idag.
2Gör ful/fin.

haha så roligt!
 
Sen så säger dom inte kläder utan dom säger kler, haha! ''Jag har gör fina kler på mig idag'' Visst låter det ganska roligt? xD haha!

Sen säger dom också hanses istället för hans så det låter som ett namn.
Ex: Hanses pappa kolla ut genom rutan.

Visst låter det som ett namn? :p haha det tycker jag iallfal..
/nadya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0